Vis, vis en vis - Reisverslag uit Banjul, Gambia van Kellebeek College Roosendaal - WaarBenJij.nu Vis, vis en vis - Reisverslag uit Banjul, Gambia van Kellebeek College Roosendaal - WaarBenJij.nu

Vis, vis en vis

Blijf op de hoogte en volg Kellebeek College

07 Januari 2016 | Gambia, Banjul

Wandelen langs het strand, genieten van de mooie omgeving. Prachtige baobab bomen, mooie schelpen en veel mensen die graag willen weten waar we vandaan komen, wat we doen en vooral hoe we heten. Sommige voornamen zijn wel heel moeilijk uit te spreken voor een Gambiaan.

Na een pittige wandeling komen we aan bij David, die voor ons heerlijk vers fruitsap maakt. Daarna reizen we naar een ander stuk strand en genieten we van de lunch. Frieten van echte aardappelen, en mayonaise geïmporteerd uit Nederland.

Iederen gaat zijn eigen gangetje in de twee uur die we vrij te besteden hebben. Zwemmen, zonnen of rondkijken.

Een kort ritje brengt ons later naar de visafslag. Prachtig gekleurde boten, veel mensen en vooral vis. De meest bijzondere vissen en schaaldieren hebben de vissers gevangen en de vrouwen proberen ze te verkopen. Een indrukwekkend gebeuren.

Morgen moeten we er vroeg uit. Tentjes moeten ingepakt zijn voor 8 uur, en de bagage moet ook al op t dak van de auto. De eerste stop zal zijn bij een ziekenpost.

Maar eerst nog een nacht under the African sky.

Het internet is echt niet te best hier, ik hoop dat ik morgen een bericht kan plaatsen. De berichtjes die binnen zijn gekomen op de verslagen die geplaatst zijn lees ik voor asn de studenten.

• 07 Januari 2016 - 22:02

Gerard & Paula Van Gend:

Ook dit klinkt weer als een fantastische dag, wat ontzettend gaaf zeg.
    Wij proberen het hier vol te houden met 8 graden en veel regen....geniet er van allemaal!!
    Groetjes van Gerard, Paula & Daniëlle

• 07 Januari 2016 - 22:17

Koen, Ravi En Luka:

Dat is echt leuk om jullie vanuit hier in dit kikkerlandje te volgen. we bekijken de foto's nauwkeurig want tja Luka en Ravi zijn wel erg nieuwsgierig waar hun moeder mee bezig is en in welk tentje ze slaapt en tja past dat elektrische luchtbed wel in zo'n klein tentje?...........

Geniet er allemaal van want dit is echt wel een super ervaring!
    Groetjes aan aans mama Wilma !
    liefs Ravi, Luka en Koen

• 07 Januari 2016 - 22:23

Wim Nederlof:

Volgende reis met ouders

• 07 Januari 2016 - 22:50

Cora Hoek:

Wat een mooie dag weer! Leuk dat jullie je zo vermaken! Geeft de ouders en familieleden ook wat rust.
    Ik ben benieuwd naar jullie foto's! Xxx

• 07 Januari 2016 - 23:08

Edward Van Kruijssen:

Leuk zo te lezen allemaal !
    Geniet van volle teugen en neem het allemaal op !
    Veel plezier nog

• 07 Januari 2016 - 23:16

Diana:

Lieve Birgit en mede reizigers
    Hoe gaaf is dit om telkens te lezen wat jullie gedaan hebben!
    Geniet met volle teugen meid
    Ben blij dat alles goed gaat
    Dikke kusss van Diana x

• 07 Januari 2016 - 23:23

Ingrid Gillesse:

hoi allemaal wat geweldig om te lezen wat jullie zoal doen , wat lijkt het me mooi om allemaal te zien voor vannacht slaap allen lekker en morgen weer heel veel plezier en vooral genieten .
    lieve groetjes ingrid

• 07 Januari 2016 - 23:40

Marianne Huijsmans:

Hoi Marijke en mede reizigers,

Geweldig om dit mee te mogen lijkt mij, een mooie ervaring zoveel verschil in cultuur en rijkdom.
    Als je terug bent waardeer je je leventje hier weer meer.
    Geniet er volop van met zijn alle, want het is erg mooi te zien hoe het leven er daar aan toe gaat.
    Erg leuk jullie berichtjes te lezen en hoe er op jullie gereageerd wordt door de lokale bevolking.

Heel veel succes en plezier daar groetjes Marianne Huijsmans

• 08 Januari 2016 - 00:10

Johanna:

met al die activiteiten zal er wel goed geslapen worden in de buitenlucht ben benieuwd naar het volgende verslag en foto's. Morgen gezond en vroeg weer op maar het zal vast wel een leuke en gezellige dag worden. veel plezier.
    groetjes
    Johanna Ahlers

• 08 Januari 2016 - 07:15

Marion ( Moeder Simone):

Hoi Allemaal,

Tentje Moon......... :-) toch leuk .........?
    Erg bijzonder om zo met jullie mee te reizen.
    Veel plezier

• 08 Januari 2016 - 07:19

Carla Mensing:

Leuk om zo op de hoogte te blijven van jullie reis! Ik geloof dat het wel genieten is. Dieuwertje zal best lastig zijn om uit te spreken. :-)
    Groeten uit een nat en koud Nederland. Carla Mensing.

• 08 Januari 2016 - 07:59

Nancy:

Wat fijn om zo idd met jullie meete reizen, wat een belevenis en vandaag richting ziekenhuis!!! Super, we zijn heel benieuwd naar het verslag en de foto's, wij genieten met jullie mee!
    en ook jouw naam lois: louis loïs louise zal ook niet mee vallen dat is hier soms al moeilijk!
    wij maken ons nu gereed hier voor werk uitlaten gijsje ed en julliezijn tas aan het pakken voor weer een mooie dag, wordt vervolgd dan!
    ps: lois je kamer is opgeruimd......een lust om naar te kijken, maar..... toch mis ik die rommel wel een beetje hoor, en Gijsje zit daar maar op zijn poef! Dikkex en knuffels mama maikel pootje Gijsje en groetjes uit roosendaal voor iedereen!

• 08 Januari 2016 - 09:09

Opa Pau En Oma Tilly:

Klinkt fantastisch we wensen je een fijne reis verder. Geniet er van dike knuffel van opa en oma

• 08 Januari 2016 - 09:48

Naanbastiaanse:

geweldig we volgen jullie geniet maar en een fijne reis een dikke knuffel van opa en oma bastiaanse voor sharon

• 08 Januari 2016 - 11:25

Opa En Oma Verweij:

geweldig om de reis met jullie mee te maken geniet ervan allemaal en kom thuis met heel veel indrukken liefs voor Jamie Lee van opa en oma.

• 08 Januari 2016 - 13:42

Roslyn:

Hi Everyone,

I'm glad you all arrived safely and are having such a great time. It sounds amazing. I also want to thank you for sending some sun over to us - it's a lovely afternoon here, even if it is nowhere near 30 degrees....

Hope all continues to go well and that you see and hear things that you will never forget.

Take good of each other,
    Roslyn

• 08 Januari 2016 - 16:11

Miquelle :

Heee loike! We volgen jou, we zien en lezen dat het allemaal goed gaat! Ben benieuwd naar de foto's , ik mis je wel hoor haha! Geniet nog lekker een weekje, en niet te bruin terug komen!!! Havefunn xxx groetjes uit roosendaalll

• 08 Januari 2016 - 17:21

Esther Goorden:

Ik denk dat ik me ook maar ga aanmelden voor een opleiding op Kellerbeek...
    Wat een geweldige ervaring moet dit wel niet zijn...

Goede reis verder en ik ben alweer benieuwd naar het volgende verslag!

Groetjes, Esther
    moeder van Alessia

• 08 Januari 2016 - 18:34

Anja Gubbels :

Heel leuk om jullie te kunnen volgen!
    Allemaal veel plezier en de hartelijke groetjes vooral Laura!!!

• 08 Januari 2016 - 18:46

Fam.schraauwen:

Klinkt allemaal super zoals het in Gambia gaat, geniet van je tijd daar in Afrika.
    Wat een geweldige ervaring dit blijft jullie je hele leven bij, we kijken uit naar het volgende verslag.

Veel plezier en tot horens.....

• 08 Januari 2016 - 18:54

Lester:

hey mama, zo te horen heb je het erg naar je zin in Gambia!
    Ook goed om te horen dat je veilig aan bent gekomen.
    ik hoop dat je nog erg veel plezier hebt daar!
    kusjes van Lester, Marlou en Giedo (zoon van brigitte)
    P.S. ik hoop dat je snel weer thuis bent, want ik mis je wel hoor xxx

• 08 Januari 2016 - 21:01

Lidy:

Hallo nadja en medereizigers
    Hoe mooi te lezen dat het jullie goed gaat
    Nadja je pluis van slag

• 09 Januari 2016 - 11:32

Meta:

Fantastisch om te lezen hoe goed jullie het hebben. Mooie foto 's.
    Klinkt als thuiskomen, Diedje? Het voelt voor ons zelfs vertrouwd (al is Gambia natuurlijk een heel ander land dan Uganda).
    Benieuwd hoe het schoolbezoek/psych zienhuis zal zijn. Lees het graag. Veel plezier!

• 09 Januari 2016 - 14:39

Carla Bastiaanse:

Wat geweldig om de verslagen en fotootjes te bekijken!!! Zo te zien gaat het allemaal prima. Bijzonder om samen zo een reis te maken! Genietse nog van alles! Grtjs Carla. Tante van Sharon

• 12 Januari 2016 - 01:50

Simone:

Hoi, Brigitte,Wilma,Adrienne en Gerda,
    Door de fotos en de verslagen ben ik er toch een beetje bij zijn mn dalassi's nog bruikbaar?
    Het zal morgen stil zijn in de klas!
    tot volgende week!!
    kus, Simone