Veel indrukken - Reisverslag uit Brikama, Gambia van Kellebeek College Roosendaal - WaarBenJij.nu Veel indrukken - Reisverslag uit Brikama, Gambia van Kellebeek College Roosendaal - WaarBenJij.nu

Veel indrukken

Blijf op de hoogte en volg Kellebeek College

09 Januari 2016 | Gambia, Brikama

Het ontbijt komt later dan verwacht, het brood moest nog gemaakt worden. Dit is Afrika, soms moet je gewoon even geduld hebben. Het smaakt dan ook net wat lekkerder als het er is.

We lopen naar de kleuterschool van het dorpje waar we verblijven. Ondanks dat het zaterdag is zijn er heel veel kindjes aanwezig. Ze komen speciaal voor ons naar school vandaag. Het welkom is hartelijk en we gaan de 4 klassen af. Iedere klas tell ongeveer 40 kinderen en ze zingen voor ons. Dat klinkt moooi! (en lief) In iedere klas krijgen we een kort optreden te horen. Daarna gaan we naar buiten en zitten zo'n 120 kindjes in een krijg om ons nogmaals te trakteren op een voorstelling. Natuurlijk kunnen we niet achterblijven en zingen we met z'n allen hoofd, schouders, knie en teen. Het is bijzonder te ervaren, muziek verbindt!

Na de lunch vertrekken we naar Tanka Tanka psyiatrisch ziekenhuis. 80-100 patienten verblijven. Ook hier weer een Nederlandse vrouw die dit ziekenhuis heeft opgezet. Grappig, ze komt uit Etten-leur en woont 6 maanden per jaar in Gambia. We maken kennis met wat patienten en zien hoe geduldig ze in de rij staan voor een kom rijst. Ook zien we de keuken, niet zo luxe als bij ons, maar een viertjes waarderen wordt gekocht. De slaapverblijven kennen ook deze luxe niet. Het maakt indruk op ons.

Na het diner vieren we alvast een beetje Sharon's verjaardag met een kampvuur en djembee. Zingen en dansen als ontspanning na wederom een bijzondere dag.

• 09 Januari 2016 - 23:14

Wim Nederlof:

Moet een indrukwekkende dag geweest zijn. Echt interessant programma.

• 09 Januari 2016 - 23:27

Niena:

Hahaha, Diedje: this is Africa! This is Uganda.... Um.... Gambia! Zo herkenbaar. Geniet nog lekker daar! Kus voor m'n big little sis

• 10 Januari 2016 - 02:08

Patrick En Sylvia Halters:

Wat leuk om te lezen dat jullie het zo goed maken !!
    Erg leuk en indrukwekkend allemaal, nog super veel genieten van al dat moois in Gambia!
    Veel groetjes aan allemaal, speciaal aan Lauri en Britt!! liefs uit Zundert

• 10 Januari 2016 - 06:41

Ingrid Gillesse :

goedemorgen allemaal Scharon gefeliciteerd met je verjaardag wat heerlijk om een beetje mee te krijgen van de indruk die jullie op doen, ik zie het zo voor mij die lekkere smoeltjes allemaal zingen voor jullie dat is toch genieten, dat je met zo iets simpel een blij gevoel krijgt geniet van de kleine dingen zal voor jullie op dit moment wel duidelijk zijn wat er mee bedoeld word .
    heel veel groetjes Marijke vergeet niet wat foto's te maken , xxx

• 10 Januari 2016 - 08:13

Fam.schraauwen:

Goedemorgen Sharon.....GEFELICITEERD met je 20 ste verjaardag, wat een speciale ervaring om je verjaardag in Gambia te vieren, dat maak je niet snel mee.
    Wij hopen dat er veel foto's van gemaakt gaan worden voor in je fotoboek, wat leuk dat de kinderen daar speciaal voor jullie op zaterdag naar de school komen en wat leuk dat ze voor je gezongen hebben.
    Nog een fijne verjaardag en veel plezier, als je terug bent dan vieren we het nogmaals.

Groetjes Jan Tanja en Britt xxx

• 10 Januari 2016 - 08:35

Carla Bastiaanse:

Goedemorgen, Sharon van harte met je 20e verjaardag!!

• 10 Januari 2016 - 08:39

Carla:

Wat bijzonder om zo je verjaardag te vieren!! Super leuk allemaal. Nog heel veel plezier voor allemaal!!leuk om de verslagen en fotootjes te bekijken!! Genietse nog. Xxx

• 10 Januari 2016 - 10:39

Opa En Oma Van Sharon:

goede morgen meisje gefeliceteerd met je verjaardag dat zal een warme verjaardag worden wat is het daar mooi heel plezier en heel veel foto s maken en vrijdag komen we op dansles een hele dikke knuffel van opa en oma hier is opa hoi sharon de eerste keer dat je niet thuis bent met je verjaardag maar de koffie komt vrijdag wel en een dikke kus van opa nog veel plezier

• 10 Januari 2016 - 13:45

Paul Gillesse:

hoofd schouder knie en teen moet wel indruk op die kinderen hebben gemaakt ,zijn ze al klaar met lachen ?
    nog heel veel plezier op jullie reis

• 10 Januari 2016 - 15:29

Esther Goorden:

Gefeliciteerd Sharon! Is vast een verjaardag om nooit meer te vergeten!

Na het lezen van jullie verhalen, denk ik dat een aantal van jullie het nog best weleens moeilijk zullen krijgen om Gambia te verlaten... Er zullen misschien zelfs hier en daar wat traantjes weggepinkt worden...
    Maar eerst nog even een paar dagen genieten!

Groetjes aan Alessia, Sharon en Laura!

Esther

• 10 Januari 2016 - 16:51

Ruth Van Kruijssen:

Goedemorgen Maartje en Diede en de rest, hoe leuk is het om jullie ervaringen hier gewoon op onze telefoon te lezen. Het voelt voor jullie vast al alsof je een week weg bent! Ik zou zeggen vergeet niet veel mooie foto's te maken, dan zien we die straks ook en worden hopelijk getrakteerd op de verhalen die erbij horen!
    Veel plezier nog en een dikke kus voor Maartje en Diede
    X Ruth

• 10 Januari 2016 - 17:00

Mariska Verweij :

Hey James,

Ik lees alles wel hoor, reageer alleen niet

• 10 Januari 2016 - 17:38

Nancy:

Ik zei nog tegen Lois: wordt niet verliefd hé..........
    maar ik weet zeker dat ze verliefd terug komt!
    verliefd op het land, de lieve mensen, alles bij elkaar, SUPER verliefd!!!!! :)

• 10 Januari 2016 - 21:03

Jan.lodewijks:

Hej Brigitte, van Lester krijg ik net een whatsApp dat hij de folders morgen gaat rondbrengen tis maar goed dat hij dat niet in gambia moet doen op zijn fietske .
    alles goed met thuisfront .groetjes pa en ma

• 10 Januari 2016 - 21:48

Anton En Jamie-lee:

Ben erg benieuwd naar de verhalen en de foto's, als ik dit allemaal lees
    En hoe bruin jullie terug komen ;p
    Hier word het steeds kouder en kouder omdat me meisje Jamie-lee
    er niet is!! Mis je schat!

Have fun you all!

• 10 Januari 2016 - 23:42

Paola Van Terheijden:

Ah wat een indrukken zullen jullie opdoen. Brigitte, Wilma Adrienne ik ben stiekem toch wel een ietsiepietsie jaloers op jullie....Liefs Paola

• 11 Januari 2016 - 08:51

Eduina Cornett:

Wat een indrukwekkende reis.

• 11 Januari 2016 - 18:41

Rachel Diepstraten :

Super om zo een beetje op de hoogte te worden gehouden van al jullie avonturen!
    Muziek en kinderen, mooie natuur, mensen die vanuit Nederland vertrekken om zo hun passie achterna te gaan en werken in Gambia! Ik ben heel nieuwsgierig naar alle verhalen en fotos!

Groetjes,
    Rachel (tante van Alessia)