Dan bellen we de Anwb even - Reisverslag uit Banjul, Gambia van Kellebeek College Roosendaal - WaarBenJij.nu Dan bellen we de Anwb even - Reisverslag uit Banjul, Gambia van Kellebeek College Roosendaal - WaarBenJij.nu

Dan bellen we de Anwb even

Blijf op de hoogte en volg Kellebeek College

14 November 2016 | Gambia, Banjul

Horen, zien, ruiken en ervaren; de vismarkt in Tanji. De vissers verkopen hun dagvangst, sommige vissen worden verkocht zonder ingewanden. Die worden gewoon weggegooid op t strand. We lopen over de markt, tussen alle mensen door. Goed kijkend waar we kunnen lopen. De erg aanwezige geur en alle mensen dichtbij elkaar maakt een behoorlijke indruk.

De derde dag van onze reis beginnen we al vroeg. Om half 8 zijn alle tenten afgebroken en staat alle bagage bij de auto's. We reizen rond 9 uur naar Banjul om daar de ferry te pakken naar de overkant (Bara). Het feit dat de president heeft bedacht om ook juist vandaag per boot over te steken gooit mogelijk wat roet in ons reisschema. Maar er is altijd een plan B.

Helaas begeeft midden in de stad een van de Jeeps het. Dus tijd voor een ander plan, want de ferry bereiken we zo niet met alle bagage. Gert regelt dat we met een eigen boot én alle tassen en tenten de rivier oversteken.

Wat een spektakel is dat! Sterke mannen tillen ons in de boot. En daarna brengen ze de bagage op hun hoofd naar onze boot. We steken in een uurtje de rivier over, de zon brandt goed.

Aangekomen bij het volgende Camp (Jerreh Camp) zetten we de tentjes weer op. De studenten wanen zich deelnemers van Expeditie Robinson, zo mooi is t hier!

Later in de middag vertrekken we met de open truck naar een kliniek in de buurt. Het kleine ziekenhuisje ziet er voor Gambiaanse begrippen goed uit. Toch is het voor ons Nederlanders niet te begrijpen dat patiënten hier verzorgd worden. Buiten wachten heel veel kindjes op ons, die heel graag aandacht willen. Er wordt gespeeld en gezongen en de kleintjes rennen achter de auto's aan als we wegrijden.

Ondertussen horen we dat de Jeeps ook eindelijk hebben kunnen oversteken na 7 uur wachten. De president veroorzaakte nogal wat oponthoud. Gelukkig kunnen we morgen weer met onze "eigen" auto's op pad.

• 14 November 2016 - 22:42

Anniek Trommelen:

Beste Gambia-reizigers,

Wat een mooie ervaringen de afgelopen dagen en wat een mooie foto's!
    Geniet er maar goed hoor van en doe mooie ervaringen op in die paar dagen!

Een "koude" en lieve groet vanuit België en Noorwegen speciaal voor Emmelie!

Liefs, Koen en Anniek

• 14 November 2016 - 22:49

Peter:

Houden jullie die krullenbol van middelbare leeftijd goed in de gaten.
    Een groet aan allen

• 14 November 2016 - 22:54

Patricia Lodiers:

Wat een avonturen! Leuk om te lezen wat jullie allemaal meemaken!

Groetjes uit Kruisland X
    Patricia Lodiers

• 14 November 2016 - 23:01

Tonny Willemen:

Hallo Donna en de rest wat n mooie foto's echt heel mooi jullie zien het allemaal van dichtbij wij van n plaatje wij hebben er geen voorstelling van fijn dat jullie dat allemaal meemaken ben heel benieuwd naar je verhalenheel veel liefs en n dikke kus xxx grt oma

• 14 November 2016 - 23:05

Nina:

wat weer een belevenissen. ik dacht dat wij vorig jaar al lang op de boot moesten wachten. Maar dat was geen 7 uur.
    maar gelukkig is het allemaal goed gekomen. Geniet van alle mooie ervaringen.
    Nina

• 14 November 2016 - 23:32

Estelle:

Hoi cee vetnek,

I miss you!

Dikke kus, je zus!

Veel plezier allemaal en maak er een onvergetelijke reis van!

• 14 November 2016 - 23:46

Veroniek:

Hallo allemaal, Wat leuk om weer te lezen wat jullie allemaal beleven daar in het mooie Gambia. Dat het veel indruk maakt is wel zeker. Hopelijk gaan jullie nog veel mooie momenten beleven. Groetjes aan iedereen en een dikke kus voor Fleur.

• 15 November 2016 - 00:04

Marja Dekkers:

Hallo allemaal, ik stel me een beetje voor hoe ik het zou vinden als ik nu bij jullie zou zijn. Heel indrukwekkend en aangrijpend om de kindertjes te zien rennen achter je auto. Maar vooral ook de warmte, om te zien dat het mogelijk is om te spelen zonder mobieltjes, gewoon met elkaar pret te hebben. En daarnaast de warmte, pffff, ik weet niet hoe warm het is in graden maar ik weet wél dat ik het heet zou krijgen als een mooie stoere man mij in een bootje zou tillen. En ook de brede man zou zweten...zo'n Zeeuws wuufje dragen is nog een hele kluif! Voor allen: geniet en Jeannie: een dikke kus van je dunne zus :-)

• 15 November 2016 - 06:17

Rene Kooymans :

Back to basic.

Je gaat pas je "luxe" waarderen wat je heb als je eenmaal daar zit! Heel indrukwekkend allemaal.
    Mooie fotos weer en mooi verslag.

Geniet!

Gr Rene

Ps weer een dikke kus in het speciaal coor Elise ;-)

• 15 November 2016 - 07:45

Pascale & Jan Becht:

Prachtig om al die verslagen te lezen, hier hebben we er een bepaalde indruk van, maar in het echt moet het wel een hele bijzondere en onvergetelijke ervaring zijn.
    Als de dingen niet lopen zoals gepland dan is het in dit soort landen wel handig dat je iemand bij je hebt met improvisatietalent, echt top.
    Geniet allemaal van deze fantastische ervaring en let een beetje op blonde Ce.

• 15 November 2016 - 08:48

Esther Wierikx:

Wat een ervaringen allemaal, maar gelukkig komt alles weer goed aan het eind van de dag.
    Veel plezier nog samen en een dikke kus voor Romy.

• 15 November 2016 - 10:50

Ella Pluijgers:

Wat een mooie ervaringen maken jullie mee. Heel indrukwekkend volgens mij. Zo'n reis vergeet je nooit meer. Geniet er nog van met z'n allen. Kus xxx voor Elise

• 15 November 2016 - 11:28

Henk:

Hoi allemaal,
    leuke verhalen en mooie foto's
    het is een bijzondere ervaring, geniet er maar lekker van
    groetjes en Sabrina een dikke kus

• 15 November 2016 - 11:56

Diana:

Wat een mooie ervaringen. Zo zie je maar dat je alles niet kan plannen.
    Heel veel plezier. En geniet van al het moois en mooie weer.

• 15 November 2016 - 12:17

Eva:

Lieve Kel,

Leuk om te kunnen lezen wat jullie allemaal mee maken daar, je gaat vast naar huis met nog veel meer mooie ervaringen!
    Ik wens jou en de rest van de groep nog veel plezier,

Tot snel x Eva

• 15 November 2016 - 12:40

Patricia De Rooij:

Lieve. Donna,
    Wat geweldig wat jullie allemaal meemaken. Wij houden het hier bij in het koude en regenachtige Breda. Geniet lekker en dat doe je zeker. Wij genieten volgende week van je fantastische verhalen. Dikke kus van Justin, Toine en Patries.xx

• 15 November 2016 - 13:11

Madelijnvanrijsewijk :

Wat een mooie verslagen. Net of je er een beetje bij ben. Markelo en de rest van de ploeg nog heel veel plezier en leerzame vakantie. Wat een tropenweer bij jullie. Hier heel de dag regen groetjes en veel plezier

• 15 November 2016 - 13:55

Monica:

Lieve pris...wat geweldig om het stukje te lezen over de kindjes daar...het gevoel van kenia zal wel weer boboven gekomen zijn denk ik.....have fun xxxx

• 15 November 2016 - 14:38

Eva :

Lieve Romy,

Super leuk en spannend wat je hier allemaal krijgt te zien. Ik wens je nog heel veel plezier in gam

• 15 November 2016 - 14:39

Eva :

In Gambia *

Heel kusjes Eva !

• 15 November 2016 - 14:59

Fam.Roels:

Wat een mooie verhalen allemaal.Om jaloers op te worden.Geniet ervan.Dikke kus voor Sabrina van Moettie xxx

• 15 November 2016 - 15:18

Caroline Boode:

Wat maken jullie allemaal mee zeg! Geweldig om te lezen!
    Geniet van al deze onvergetelijke ervaringen!
    Groetjes, Caroline

• 15 November 2016 - 16:00

Angela Sauer :

Wauw wat hebben jullie in die korte tijd alweer veel meegemaakt maar denk dat jullie het niet als vervelend ervaren en Donna veel foto's maken dan kan je het ons laten meebeleven groetjes en heel veel xxxx mama

• 15 November 2016 - 16:06

Oma Kats :

geniet vooral van alle moois en weer want hier is het koud dikke kus voor elise

• 15 November 2016 - 17:33

Hans Wierikx:

Hallo Gambiagangers,

Wat een mooi verhaal en goed dat jullie zo inventief zijn!.
    Een mooi leermoment om je plannen bij te stellen om toch je doel te bereiken.

Beetje jaloers op de omschrijving van het volgende camp, zeker als ik lees dat de vergelijking met Robinson te maken valt....

Super,

Geniet er van.

Groeten van Hans voor allemaal maar zeker voor Romy.

• 15 November 2016 - 21:41

Yvonne Verstijlen:

Dat was een heel avontuur!!!
    Dat gaat een heel dik fotoboek worden Manon xxx
    Bedankt voor je sms, en geniet er met z'n allen van,
    groetjes uit Roosendaal

• 15 November 2016 - 22:23

Aad&tinie:

Wat een ervaring voor jullie! Heel veel plezier daar met zn alle! Marrerje wij missen je hoor, tot snel! Liefs aad en tinie