Zo spannend! - Reisverslag uit Banjul, Gambia van Kellebeek College Roosendaal - WaarBenJij.nu Zo spannend! - Reisverslag uit Banjul, Gambia van Kellebeek College Roosendaal - WaarBenJij.nu

Zo spannend!

Blijf op de hoogte en volg Kellebeek College

17 November 2016 | Gambia, Banjul

Het slapen op de compound staat gepland voor woensdagavond, en dat is eigenlijk best spannend. Vooral t feit dat de toilet bestaat uit alleen een gat in de grond en dat we met z'n allen toch wel dicht op elkaar staan met de tentjes.

Aangekomen in t dorpje Sittanunku, staan er weer zo veel kinderen op ons te wachten. We zetten de tentjes op en lopen dan door t dorp. Aan iedere vinger een kindje. Wat is iedereen ontzettend aardig, men zwaait, roept en wil graag dat we komen kijken. Een hele mooie belevenis. Terug gekomen bij de tentjes eten we onze meegebrachte broodjes en worden daarna uitgenodigd te dansen en zingen met de kinderen. Zelfs de kleinste kindjes dansen zo soepel! We genieten en treden zelf ook op met een prachtige uitvoering van "hoofd-schouders-knie-en-teen" en "hoeba hap hap hap".

Als iedereen in zijn tentje ligt spelen we het spel de Nachtwacht. Wat hébben we gelachen met z'n allen! De nacht is erg warm en al vroeg breken we onze tentjes af en ontbijten we terug op de 'camping'. Wat was het weer bijzonder.

• 17 November 2016 - 17:04

Peter:

geniet nog maar van de warmte...hier is het bar en boos......of je moet van gure wind, hagel, regen en weer houden....niks voor jou he Jeannie ?...ik zal alvast veel hout klaar leggen bij de open haard

• 17 November 2016 - 17:11

Erwin Aarnoudse:

Ha klinkt als kam(cre)peren, geniet er met z n allen van!
    Leuke foto's met de kids je staat er goed op mar:)

Greetz Erwin

• 17 November 2016 - 18:08

Esther Sas:

Hoi papa,
    Wat een mooie verhalen en mooie foto's!
    We zijn benieuwd naar nog meer verhalen en foto's!
    Hier gaat het goed hoor!! Ik had een 8 voor engelse spreekwoorden!!
    Nog heel veel plezier morgen en zaterdag!! Wat zijn wij blij als jij weer thuis bent!!

Xxx Tara en Morris en natuurlijk ook van mama!!

• 17 November 2016 - 18:17

Truus:

Wat zal er straks als jullie thuis zijn nog veel nagepraat worden over alle belevenissen.
    Geweldig om via de blog een beetje mee te genieten.
    Nou Sabrina....ik zal een lekkere pan erwtensoep maken voor als je weer thuis bent.
    Het weer is hier niet zo mooi hoor ;)
    Geniet allemaal nog. Dikke knuffel voor Sabrina xxx

• 17 November 2016 - 19:20

Tonny:

Wat een mooie verhalen en belevenissen. Zo bijzonder en waardevol. Geniet daar van met z'n allen en een goede terugreis. @Sabrina: dikke knuffel vanuit Almere.

• 17 November 2016 - 19:37

Maaike:

Hé romy leuk om de verslagen te lezen zal veel te vertellen hebben denk ik een hele ervaring liefs maaike

• 17 November 2016 - 20:06

Sonja:

Hallo Romy, erg leuk jullie belevenissen te lezen. Het gaat er echt allemaal anders aan toe, een ervaring die je nooit zult vergeten.

Voor het weer hoef je nog niet terug te komen want dat is bagger....enne een leuk weetje je bent beroemd aan het worden in Oud Gastel vanwege 2 filmpjes die op school zijn vertoond. Je weet vast wel welke?!

Geniet er nog van en ben benieuwd naar je verhalen! Dikke knuffel Sonja

• 17 November 2016 - 20:57

Monica:

Het zit er al weer bijna op....ik ben zo benieuwd naar je verhalen...kussssss

• 17 November 2016 - 21:02

Josien :

Wat een belevenis zeg, super foto's en verhaal. Geniet er nog heel even van hier is het nat en koud, we missen jullie hier Gerda en Sylvia dus wij zijn wel blij met jullie terugkomst:) niet te veel showen met die bruine benen straks hè;) tot snel lieve groet uit Etten

• 17 November 2016 - 21:15

Anton En Marietta :

Wat een leuke verhalen en mooie foto's!
    Heel indrukwekkend om dit allemaal mee te maken!!
    Vooral het slaveneiland liet zeker heel veel indruk achter? Dat was bij Pa en mij ook toen wij
    naar het slaveneiland voor de kust van Senegal waren geweest. Dat was verpletterend!!
    Het is dan weer heel leuk om te zien dat de kinderen zo enthousiast, tevreden en blij zijn met het weinige dat ze hebben.
    Heel veel groetjes voor jullie allemaal en een dikke knuffel voor Em!!

• 17 November 2016 - 22:09

Oma Kats :

wat leuk met al die kinderen om nooit te vergeten dikke kus voor elise

• 17 November 2016 - 22:47

Adriënne:

Leuk om te lezen en de foto's te zien!

• 17 November 2016 - 22:56

Tonny Wilemen :

Wat leuk dat jullie het zo leuk hebben en benieuwd naar de verhalen geniet er nog maar even van. Ik vind ook de foto's heel mooii en i Donna heel veel liefs dikke kus

• 17 November 2016 - 23:04

Yvonne Verstijlen:

Wat fijn weer iets te lezen... Wat een belevenis. Dat is maar goed dat we zondag niks hebben staan dan kan Manon heel de dag vertellen (als ze uitgeslapen is ) hi hi x moesje

• 18 November 2016 - 08:33

Madelijn :

Hoi mariella. Wat een super verhalen en hele leuke foto's. Voor het weer hoef je niet terug te komen want hier is het koud en nat. Heel veel plezier nog deze paar dagen. En goeie reis terug. Vele groetjes uit bergen voor allemaal.

• 18 November 2016 - 15:17

Henk:

geniet er nog maar even lekker van nu het nog kan. Gambia zal altijd in je geheugen blijven
    jullie hebben veel meegemaakt en leuk dat wij dat een beetje met jullie konden delen via de blog
    goede terugreis en tot zaterdag in ons koude en natte kikkerlandje
    Sabrina, dikke knuffel xxx

• 18 November 2016 - 17:59

Marja Dekkers:

Gosh, alweer bijna tijd om afscheid te nemen van een heel bijzonder land met nóg veel bijzonderdere inwoners, groot en vooral ook klein. Tenminste...zo is het op mij het in het altijd zonnige (?) Zeeland wel over gekomen. Wat veel tentjes hebben jullie op een kleine plek staan. Dat zal me een gegiechel en gesnurk geweest zijn! We wensen jullie alvast een hele goeie terugreis en heel hartelijk welkom weer thuis, maar...geniet nog zo veel mogelijk daar hoor! Dag dag allemaal en Jeannie veel liefs van daddy, mamma, Jac en je altijd lieve usje Marja

• 18 November 2016 - 19:28

Tonny Wilemen :

Hallo Donna wat hebben jullie het toch leuk ik kijk er naar uit dat ik jou weer zie en je verhalen te horen het zit er weer bijna op maar het is mooie ervaring waar je op terug kunt kijken liefs en allemaal n fijne avond nog en n goeie reis terug

• 18 November 2016 - 21:23

Eva:

Een hele goede terugreis allemaal, afscheid van een mooi Gambia en benieuwd naar je verhalen Fien. Kus mam.

• 18 November 2016 - 21:23

Eva: