Veel kinderen en vaccinaties - Reisverslag uit Nema Kunku, Gambia van Kellebeek College Roosendaal - WaarBenJij.nu Veel kinderen en vaccinaties - Reisverslag uit Nema Kunku, Gambia van Kellebeek College Roosendaal - WaarBenJij.nu

Veel kinderen en vaccinaties

Blijf op de hoogte en volg Kellebeek College

23 November 2017 | Gambia, Nema Kunku

De dag begint met een bezoek aan de kliniek in Kubuneh. Het is een bijzondere dag vandaag. Vrouwen komen van ver met hun kindjes om ze te laten inenten. Zo veel mooie mensen in prachtig gekleurde kleding. De baby's zijn allemaal even orachtig! Het inenten en het wegen van de baby's vindt buiten plaats, toch iets wat we niet echt gewend zijn. Studenten helpen bij het wegen en bij een stukje administratie. Een ochtend waar nog wel eens aan terug gedacht zal worden.

Het andere deel van de groep gaat naar de basisschool waar de kinderen maar al te graag bij ons zijn. Sommige studenten hebben wel 4 kindjes op schoot! We worden toegezongen en voor Danique zingen ze Happy Birthday, wat klonk dat lief!

Na de lunch rijden we naar de ferry en hebben we geluk meteen op de boot te kunnen. In 45 minuten zijn we in Barra en rijden we naar Nema Kumku. De tentjes staan op mooie plekjes aan het water in Jerreh Camp. De vele indrukken en het reizen maakt moe, maar zeker tevreden. Het was weer een mooie dag!

• 24 November 2017 - 05:18

Miranda Oosterwijk :

Wij zijn erg benieuwd naar de verhalen en indrukken Jara
    Met de ferry...dat vond ik destijds al indrukwekkend
    Alles wat je maar kunt bedenken ging mee
    Wij hopen dat jullie goed kunnen slapen in de tentjes en jullie zullen onderhand wel verlangen naar een warm bad
    Liefs Henk, Miranda, Finn en Raff xxx

• 24 November 2017 - 15:17

Danielle Lous:

Ondertussen is het al vrijdag en ik word steeds nieuwsgieriger hoe jullie het daar met zijn allen hebben?
    Fijn dat we op deze manier een heel klein beetje mee mogen lezen wat jullie doen!
    Maar er zijn zoveel vragen :)
    Zelfs wij beginnen te merken dat whatsapp zo vanzelf sprekend is hier!
    Maak er nog een paar hele mooie dagen van met zijn allen! Dit doe je maar 1 x in je leven!
    Lieve groetjes, Danielle Lous xx

• 24 November 2017 - 17:16

Linda Grootjans :

ben benieuwt naar de verhalen leuke blog om te volgen
    geniet er nog maar even van christianne en liandra het thuisfront

• 24 November 2017 - 17:48

Jolanda Vissers:

Wat mooi allemaal zeg wat jullie meemaken. Een schat aan ervaring rijker straks.
    Geniet nog lekker de komende dagen.
    Dikke kus aan Pim.

• 24 November 2017 - 19:52

Nina:

weer mooi verhaal. de ferry zal een hele ervaring zijn geweest. mag je eigenlijk gewoon niet missen.
    geniet nog van het weekend, ook dat is weer een hele ervaring.
    tot snel allemaal

• 25 November 2017 - 09:02

Marleen Van Der Stel:

Goedemorgen vanuit een fris Nederland (net de ramen Vd auto moeten krabben)daar zullen jullie geen last van hebben daar

• 26 November 2017 - 10:39

Eldora:

Hey allemaal.
    Zie dat de laatste verslagen En foto's van de 23e zijn.
    Is er al meer bekend van de groep?
    En hoelaat zullen ze weer in Nederland verwacht worden?
    Ben wel benieuwd hoe het verder gegaan is.
    Groetjes Eldora