Kamperen in de achtertuin - Reisverslag uit Banjul, Gambia van Kellebeek College Roosendaal - WaarBenJij.nu Kamperen in de achtertuin - Reisverslag uit Banjul, Gambia van Kellebeek College Roosendaal - WaarBenJij.nu

Kamperen in de achtertuin

Blijf op de hoogte en volg Kellebeek College

08 Februari 2016 | Gambia, Banjul

Het zou toch wat zijn als een groep van 22 personen aan de deur staat en vraagt of ze even binnen mogen kijken. Iedereen komt binnen, maakt foto's en zet zijn tentje op in de achtertuin. De hele buurt is uitgenodigd en komt samen met de gasten dansen en zingen. Dat zou in Nederland heel erg bijzonder zijn. Hier in Gambia is men zo gastvrij dat dit gewoon kan. Een compound vol met tentjes, en de kinderen uit de buurt komen zingen en dansen. Een lege plastic emmer wordt gebruikt als djembe. Wat hébben we plezier gehad! Samen met de kinderen zingen en dansen.

Een nacht kamperen op de compound, midden in een Afrikaans dorpje, dat vergeet je nooit meer. De ezel die maar bleef balken midden in de nacht, die maakte het helemaal compleet.

Het ontbijt hebben we op Jerreh Camp en daarna gaan we naar James Island. Het slaveneiland in de Gambia rivier waarvan heel veel slaven werden vervoerd naar Amerika. De boottocht naar het eiland was wat woest door de wind en het hoge water. De Gambianen lachen om onze reacties als er een klets water op ons komt.

Terug op t vasteland hebben we de mogelijkheid om wat dalasies uit te geven aan souvenirs. De verkopers zijn erg blij met de Kellebeek studenten die graag een aandenken aan deze reis kopen bij the locals.

Het is erg warm, de middag is er om even bij te komen. We zitten op een prachtig plekje, dus dat komt wel goed hier. Later deze dag gaan we nog op bezoek bij een ziekenhuisje in de buurt.

• 08 Februari 2016 - 17:21

Sharon:

Hallo iedereen,

wat super leuk om te lezen dat jullie de reis hetzelfde ervaren als de groep van januari.. Het is echt heel leuk om dit allemaal weer te lezen. Zo is het net of dat ik toch weer een beetje terug in Afrika ben.. Geniet nog van jullie laatste paar dagen in Afrika.. Groetjes aan Noa en Louise

Liefs Sharon

• 08 Februari 2016 - 17:57

Corry M:

Leuk verhaal. Lijkt me ook leuk om op een compound te kamperen. En ook een aparte ervaring. Veel plezier en succes nog in deze reis.
    Groetjes...

• 08 Februari 2016 - 17:59

Nina:

GEWELDIG OM TE LEZEN. DE LOCALS ZULLEN WEL BLIJ MET MET AL DIE STUDENTEN DIE VAN ALLES KOPEN.
    JE KUNT HET ECHT NIET LATEN LIGGEN DAAR.
    GENIET NOG VAN DE LAATSTE DAGEN

• 08 Februari 2016 - 18:34

Peter Van Ostaden:

Wat een geweldige ervaringen mogen jullie meemaken. Geweldig om die cultuur en het enthousiasme van de bevolking te mogen ervaren, neem dit mee naar Nederland en maak het hier dan ook een beetje Afrika!

• 08 Februari 2016 - 19:07

Fam Oomen:

Super leuk om deze ervaringen op te doen. Geniet er nog maar van.
    Voor je het weet is het weer voorbij

• 08 Februari 2016 - 20:19

John Van Der Horst:

Wat een leuke ervaringen. Geniet er allemaal van, want het is nog maar een paar dagen.

• 08 Februari 2016 - 21:04

Miep Broos:

Hallo Allemaal.
    Ik zie het allemaal al voor me waar jullie vandaag weer geweest zijn je hebt toch wel goed gepinkeld met het kopen daar Jullie zijn met de ferry heen gegaan nu als je terug gaat dan de kleine bootjes pakken een hele belevenis leuk om zo met de bevolking te slapen en de WC te bezoeken.
    Nog veel plezier en geniet ervan laat alles op je af komen

• 08 Februari 2016 - 22:48

Fam. Van Ostaden:

Hallo Meike en andere Kellebeek meiden!
    Wat een indrukwekkende verhalen. Geniet er nog maar even van. Ben je nog bekende spullen tegen gekomen Meike?? Nog 2 nachtjes slapen in dit bijzonder gastvriendelijke land.
    Wilma van Ostaden

• 09 Februari 2016 - 00:31

Carola.jongmans:

Wat een mooie ervaringen doen jullie daar op. Kan niet wachten tot jullie terug zijn om nog meer verhalen te horen en alle foto's te zien. Geniet nog maar van de laatste dagen!!

• 09 Februari 2016 - 07:42

Jalisa & Alessandro:

Hee Quint,

Wat super leuk om al die foto's te zien, t lijkt me geweldig om daar te zijn!
    Ben benieuwd hoe je t allemaal heb ervaren! Geniet nog maar van de laatste dag!

Dikke kus van mij en Alessandro,

Xxxx

• 09 Februari 2016 - 07:51

Dina En Leon Van Vugt:

Hè Quinty en alle andere mooie dag gehad lees ik maar je durf meer dan je moeder in een bootje met hoge golven haha nou zie je morgen dan kwebbelen we bij over al je ervaringen kus en groetjes allemaal Mama

• 09 Februari 2016 - 12:28

Annemiek:

Hallo allemaal Kellebeek studenten en docenten natuurlijk!!
    Wat is het leuk om al jullie verhalen en ervaringen te lezen, vond de reis in januari ook echt geweldig leuk.
    Het is zo'n bijzondere ervaring, geniet nog van jullie laatste dagen.
    Veel plezier nog

Groetjes Annemiek