The north bank is zo anders - Reisverslag uit Nema Kunku, Gambia van Kellebeek College Roosendaal - WaarBenJij.nu The north bank is zo anders - Reisverslag uit Nema Kunku, Gambia van Kellebeek College Roosendaal - WaarBenJij.nu

The north bank is zo anders

Blijf op de hoogte en volg Kellebeek College

26 November 2017 | Gambia, Nema Kunku

Op deze donderdag bezoeken we een basisschool en een ziekenhuisje. Wat een warm welkom in Lamin. De kinderen staan ons op te wachten en zingen ons toe. We lopen met zn allen door het dorp naar de school.

Daar wonen we lessen bij, spelen en voetballen we met de kinderen en beginnen we met het verven van een klaslokaal. De kinderen helpen enthousiast mee. Het is een prachtig gezicht die witte verfdruppels op de donkere gezichtjes.

Na de lunch bezoeken we het ziekenhuisje. Het geldgebrek is zichtbaar. Er kan geen onderhoud gedaan worden, maar het is wel heel hard nodig. De termieten vreten al het hout kapot. De kozijnen zijn grotendeels weggegeten.

We krijgen een rondleiding door de verschillende ruimtes die ze hebben. In de 'verloskamer' heeft een kip haar ei gelegd in t babybedje. Wat een groot verschil tussen de omstandigheden in Gambia en Nederland.

• 27 November 2017 - 11:12

Dini:

Jullie zien het: KIPpen komen overal :-)