James Island - Reisverslag uit Banjul, Gambia van Kellebeek College Roosendaal - WaarBenJij.nu James Island - Reisverslag uit Banjul, Gambia van Kellebeek College Roosendaal - WaarBenJij.nu

James Island

Blijf op de hoogte en volg Kellebeek College

17 November 2016 | Gambia, Banjul

Door slecht internet is het vaak niet mogelijk een bericht te plaatsen.

Woensdag:
We bezoeken de plaatselijke bakker, die in een hutje in de donkerte en in de enorme warmte zijn brood bakt. Het lijkt wel een beetje alsof we in het openlucht museum zijn. De oven is van steen en daar wordt snachts hout in gestookt om het zo te verwarmen dat er brood in gebakken kan worden van 6 uur smorgens. Dan wordt de oven eerst schoon gemaakt en start de bakker met bakken. En dat 7 dagen per week.

Daarna gaan we naar Juffreh waar we de boot pakken naar James Island. Het eiland van Kunta Kinte. We krijgen van de gids het de trieste geschiedenis van het eiland te horen. Ongelooflijk dat daar zo veel slaven hebben gezeten en zijn overleden, al voor dat ze werden verscheept naar Amerika, Brazilië of Azië.

• 17 November 2016 - 16:33

Marco:

Wat is dit toch een ervaring emm!
    Helemaal als bakker te zijn geweest lijkt me die bakkerij gaaf haha
    Het eiland van kunta kinte.... ook heel mooi om zo wat meer te horen van de geschiedenis.

Wens jullie allen nog veel plezier de laatste dagen!

• 17 November 2016 - 16:55

Hans Wierikx:

Erg leuk om jullie ervaringen te lezen.
    Ik kan me goed voorstellen dat er heel wat is om verder over na te denken, dat is het mooie van zo'n reis naar een geheel andere cultuur!
    Mooi!

Nog veel plezier de laatste dagen en geniet er vooral enorm van!

• 17 November 2016 - 18:19

Angela Sauer:

Mooi dat jullie daar ook nog zijn geweest zal best een indruk hebben gemaakt nog even geniet het gaat snel nu. Heel veel xxxx voor Donna

• 17 November 2016 - 20:48

Patricia:

Jeetje wat een indrukken vooral het eiland vanKunta Kinte.Ben echt benieuwd naar je foto's. Leuk met al die kindjes zingen en dansen.Fijne dagen nog allemaal. Dikke kus voor ons Donna.

• 18 November 2016 - 18:06

Marja Dekkers:

Het eiland ven Kunta Kinte...dat je daar ooit nog eens zou komen, dat moet wel erg indrukwekkend geweest zijn. Mooie foto's trouwens van het hele stel. Leuk hoor dat de thuisblijvers het zo goed hebben kunnen volgen. Complimenten!